Vier lintjes bij Lintjesregen

Op woensdag 26 april 2023 – de dag voor Koningsdag - was het Lintjesregen. Burgemeester Ilona Jense-van Haarst ging op pad om – namens Koning Willem-Alexander – vier Koninklijke Onderscheidingen uit te reiken.
Wie kregen een Koninklijke onderscheiding in onze gemeente?

1.    Magda Blaauwendraat uit Kapellebrug
Voor haar inzet voor onder andere het Rode Kruis, Hospice De Meander, Stichting Tragel en basisschool De Ark.

2.    Henny de Poorter uit Terhole
Voor zijn inzet voor Vogelvereniging Zang & Kleur, de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers en
Fanfare Excelsior Terhole.

3.    Wilfried de Maat uit Graauw
Voor zijn inzet voor Voetbalvereniging Graauw, Zaalvoetbalvereniging IZV en Stichting Graauwrock.

4.    Fer Helmers uit Kloosterzande
Voor zijn inzet voor onder andere het preventieproject ‘Zeeland zonder zelfmoord’, Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering der Geneeskunde (KNMG), Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) en de Luchtvaart Medische Commissie.

Magda, Henny en Wilfried zijn Lid in de Orde van Oranje Nassau. Fer kreeg de onderscheiding van Ridder in de Orde van Oranje Nassau.
Alle vier nogmaals: Proficiat!

1.Magda Blaauwendraat  2.Henny de Poorter

3.Lintje Wilfried de Maat 4.Fer Helmers