We herdenken de bevrijding

Op 20 september 1944 was onze gehele gemeente bevrijd. Het waren Poolse soldaten die ons verlosten van de Duitse bezetters. Dit jaar is dat 79 jaar geleden.

Herdenking in Hulst
Op woensdag 20 september 2023 hangt aan de vlaggenmast voor het stadhuis de Poolse vlag als eerbetoon aan de Poolse bevrijders. Het carillon van de Basiliek speelt deze dag het Pools volkslied. Burgemeester Ilona Jense-van Haarst legt in het stadhuis om 9.30 uur een bloemstuk bij de gedenkplaat van de Poolse bevrijders.

Herdenking in Kloosterzande
Loco-burgemeester Jean-Paul Hageman legt op woensdag 20 september 2023 om 9.30 uur een bloemstuk bij het herdenkingsmonument op het Poolsplein in Kloosterzande.

Herdenking in Heikant
Heikant herdenkt de bevrijding op zaterdag 16 september. Om 19.00 uur is er die avond een bijeenkomst in de kerk. Aansluitend worden bloemen gelegd bij het herdenkingsmonument naast de kerk. Kindcentrum Heidepoort adopteerde het monument en organiseert de bijeenkomst. Burgemeester Jense-van Haarst is bij de herdenking aanwezig.