Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Heeft u een internationaal document nodig dan vraagt u een attestatie de vita aan. Een bewijs van in leven zijn kunt u online aanvragen. Een attestatie de vita vraagt u altijd persoonlijk aan de balie aan. U maakt hiervoor een afspraak.

Heeft u een bewijs van in leven zijn nodig voor een pensioenfonds of uitkeringsinstantie dan wordt dit ingevuld aan de balie. U maakt hiervoor een afspraak. Het bewijs is dan gratis.

Voorwaarden

Voorwaarden bewijs van in leven zijn

• U staat als inwoner van gemeente Hulst geregistreerd.
  • U kunt een bewijs van in leven zijn online aanvragen voor uzelf.
  • Wilt u een bewijs aanvragen voor uw kind dat bij u woont en jonger dan 18 jaar is, dan moet uw kind zelf over DigiD beschikken.
  • U betaalt met ideal bij de online aanvraag.
  • Het bewijs van in leven zijn wordt binnen 5 werkdagen per post verzonden.
  • Een bewijs van in leven zijn is in het Nederlands.

Voorwaarden Attestatie de vita

• U staat als inwoner van gemeente Hulst geregistreerd.
  • U kunt een attestatie de vita aanvragen voor uzelf of voor uw kind, jonger dan 18 jaar, dat bij u woont. Het kind moet bij de aanvraag aanwezig zijn.
  • Een aanvraag voor een attestatie de vita moet persoonlijk aan de balie gedaan worden. Het bewijs krijgt u dan meteen mee.
  • Een attestatie de vita is een internationaal document in het Nederlands en in het Frans.

Soort verklaring

Bedrag

Bewijs van in leven zijn

€ 9,20

Bewijs van in leven zijn met brief
pensioenfonds

gratis

Attestatie de vita (balie)

€ 16,60

Attestatie de vita met brief
pensioenfonds (balie)

gratis

Aanvraag

Vraag uw bewijs van in leven zijn aan bij de gemeente. Voor een uittreksel uit de burgerlijke stand moet u persoonlijk langskomen bij de gemeente. U moet hiervoor een afspraak maken.

Aanpak

Zo vraagt u een bewijs van in leven zijn aan:

Zo vraagt u een attestatie de vita aan:

• U gaat persoonlijk naar de gemeente waarin u verblijft. U moet hiervoor een afspraak maken.
  • U neemt mee:
    • uw geldige identiteitsbewijs
    • eventueel het bericht van de instantie waarin staat dat u een bewijs van in leven zijn nodig heeft
  • U betaalt de kosten bij de aanvraag. Graag met pin betalen