Gemeentewinkel: adres & openingstijden
Bijzondere sluitingsdagen gemeente
Milieustraat: adres & openingstijden
Gemeentearchief: adres & openingstijden
Stadhuis
Gemeentewerkplaats
De openingstijden van de gemeentewinkel zijn als volgt - en enkel op afspraak.
Maandag: 9.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur
Dinsdag: 9.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur
Woensdag: 9.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur en 18.00 - 20.00 uur *
Donderdag: 9.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur
Vrijdag: 9.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur
Zaterdag: gesloten
U kunt enkel op afspraak terecht.
Een afspraak dient minimaal één dag op voorhand te worden gemaakt.
Het afhalen van paspoorten, identiteitsbewijzen en rijbewijzen kan tijdens alle openingstijden zonder afspraak.
* U kunt op deze avond voor een beperkt aanbod van producten. Denk daarbij aan paspoorten, rijbewijzen, uittreksels BRP, parkeer(schijf)vergunningen, etc. Aangifte verhuizing van het buitenland (eerste inschrijving) en aangifte van geboorte/overlijden/huwelijk is niet mogelijk.
Bezoekers kunnen voor het gemeentearchief terecht in de leesruimte van het archief in het stadhuis. Hier kunt u originele documenten inzien, maar ook bronnen voor stamboomonderzoek raadplegen. Onze collega's helpen u graag op weg. Er zijn voldoende aansluitpunten voor laptops en er is Wifi beschikbaar.
De leesruimte is open op woensdag en donderdag. U dient op voorhand te reserveren. Hoe dit gaat leest u onderstaand:
Woensdag
Tijdsblok 1: 9:00 - 12.00 uur
Tijdsblok 2: 13:00 - 16:00 uur
Donderdag
Tijdsblok 1: 9:00 - 12.00 uur
Tijdsblok 2: 13:00 - 16:00 uur
Hoe gaat dit in z’n werk:
• U reserveert drie werkdagen van tevoren, per keer 1 tijdsblok van 3 uur en geeft daarbij aan welk archiefmateriaal u wilt inzien.
• U kunt pas weer een blok reserveren de dag na uw laatste bezoek.
• Er mogen maximaal 3 bezoekers aanwezig zijn.
• Reserveringen worden behandeld op volgorde van binnenkomst; is uw gevraagde tijdsblok niet meer beschikbaar dan schuift u door naar het eerstvolgende vrije tijdsblok.
• Bent u gebonden aan een bepaalde dag of dagdeel, geef dit dan aan.
• Incidentele bezoekers met een lange reistijd kunnen een volledige dag reserveren en hebben altijd voorrang.
Verder gelden voor uw verblijf in de leeskamer de volgende regels:
• Bij aankomst graag melden bij de receptie van de gemeente winkel. U wordt opgehaald.
• Laptop, schrijfblok, fototoestel en potloden zonder gum mag u meenemen naar de leeszaal. Pennen zijn niet toegestaan.
• Mobiele telefoons mogen mee naar binnen. Maar zet het toestel op stil of trilstand. Wordt u gebeld, verlaat dan de zaal.
• Eten en drinken is in de leeszaal niet toegestaan.
Een tijdsblok reserveren kunt u drie werkdagen van tevoren doen door te mailen aan archief@gemeentehulst.nl met in het onderwerp: Reservering leeszaal. Benoem hierbij uw naam en welke archiefstukken u nodig heeft.
Uw reservering wordt altijd bevestigd. Een niet bevestigde reservering is niet geldig.
Online raadplegen
Een digitale ontdekkingsreis is ook mogelijk; kijk daarvoor op www.zeeuwengezocht.nl Daar vindt u alle openbare akten van de burgerlijke stand van heel de gemeente Hulst.
In het stadhuis bevinden zich de gemeentelijke kantoren en vergaderruimten. Voor een afspraak met een bestuurder of medewerker meldt u zich aan de centrale balie in de gemeentewinkel.
Wanneer er openbare vergaderingen zijn, is het stadhuis geopend.
Bezoek op afspraak, tel. 14 0114.