Besluiten van de gemeenteraad
De gemeenteraad van Hulst vergaderde op 8 mei 2025 in het stadhuis. Op de agenda stond één hamerstuk en twee bespreekstukken. Al deze stukken en wat de raad besprak en besloot, leest u hier.
De gemeenteraad stelde een geactualiseerd economisch beleidsplan vast. Daarnaast keurde de gemeenteraad de voortgang van de uitvoering van het Informatiebeleidsplan goed.
Ook namen ze een positieve zienswijze in over de nieuwe Gemeenschappelijke Regeling Publiek Vervoer Zeeland. Hierop is wel een amendement aangenomen. De gemeenteraad wil toegevoegd zien dat een raadsadviescommissie wordt ingesteld. En dit te delen met de overige deelnemers aan de GR Publiek Vervoer Zeeland.
Het agendapunt over het vaststellen van het wijzigen van het bestemmingsplan Stationsweg 1 t/m 5 in Hulst is van de agenda gehaald. Dit voorstel gaat de gemeenteraad in de volgende vergadering bespreken. De reden om dit onderwerp af de agenda te halen is dat men uit zorgvuldigheid eerst gesprekken wilt voeren met en tussen alle betrokkenen. Niet alle gesprekken konden voor deze raadsvergadering worden ingepland of tijdig worden afgerond.
Tenslotte nam de raad drie moties aan.
De 1e motie over het evenementenbeleid en met name over de uiterste eindtijd van evenementen. De 2e motie ging over dat goede doelen hun gesorteerde rest afvalstromen aan mogen bieden bij de Milieustraat. Omdat het niet gaat om zakelijk afval, maar resten van particuliere giften.
De 3e motie ging over het verzoek om een onderzoek in te stellen naar het besluit over de bedrijfsvoering en huisvesting van de Regionale Uitvoeringsdienst.