Nieuwe raadsgriffier in Hulst

Vanaf 1 mei 2024 is de heer Sjors Heerdink raadsgriffier van onze gemeente. De gemeenteraad benoemde hem op 21 maart 2024 in deze functie.

De heer Heerdink (1971) neemt de rol van raadsgriffier op zich tot 1 januari 2025. Hij heeft zeer ruime ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving. Als raadsgriffier/adviseur was hij werkzaam bij heel wat verschillende gemeenten. Denk daarbij aan gemeenten als Gouda, Purmerend en Deventer. Maar ook andere, kleinere gemeenten. Hij deed dat veelal als interim.

Waarom interim?
Met zijn ruime ervaring gaat de heer Heerdink de taken en rol van de griffie in onze gemeente herbekijken. Dit bepaalt onder andere ook het profiel van de nieuwe raadsgriffier.

Vertrek huidige griffier
De functie van griffier komt vrij door het vertrek van de huidige griffier, Dirk Van Bunder. Hij was ruim twintig jaar griffier in Hulst.