Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. U kunt een briefadres gebruiken als u geen woonadres heeft of verblijft in een instelling.
Kunt u niet zelf aan een briefadres komen? Dan helpt de gemeente u hierbij.
De belangrijkste voorwaarden voor het aanvragen van een briefadres zijn:
Iemand die op een briefadres ingeschreven staat, telt niet mee als bewoner op dat adres. Als u als briefadresgever twijfelt over eventuele gevolgen, bijvoorbeeld voor uw uitkering of huurtoeslag, dan kunt u het beste advies inwinnen bij de desbetreffende instantie voordat u toestemming verleent.
Een briefadres aanvragen is gratis.
U kunt zich met een briefadres inschrijven bij de afdeling Publieke Dienstverlening van de gemeente Hulst. U moet wel schriftelijke toestemming hebben van de persoon die op het adres woont (de briefadresgever). Wanneer u zich in laat schrijven, moet u meenemen:
Soms kan de gemeente vragen om aanvullende bewijsstukken. Ook kan de briefadresgever worden gevraagd persoonlijk langs te komen.