Bevrijding 79 jaar geleden

Vandaag is de bevrijding van onze gehele gemeente 79 jaar geleden. Het waren Poolse soldaten die ons verlosten van de Duitse bezetters.

Burgemeester Ilona Jense-van Haarst legde deze ochtend – samen met wethouder Denis Steijaert - in het stadhuis een bloemstuk bij de gedenkplaat van de Poolse bevrijders. Loco-burgemeester Jean-Paul Hageman deed – samen met wethouder Gino Depauw - hetzelfde bij het herdenkingsmonument op het Poolsplein in Kloosterzande.

Voor het stadhuis in Hulst hangt vandaag de Poolse vlag als eerbetoon aan de Poolse bevrijders. Het carillon van de Basiliek speelt het Pools volkslied.

𝘏𝘦𝘳𝘥𝘦𝘯𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘪𝘯 𝘏𝘦𝘪𝘬𝘢𝘯𝘵
Heikant herdacht de bevrijding op zaterdag 16 september. Daar legden kindcentrum Heidepoort bloemen bij het herdenkingsmonument naast de kerk. Burgemeester Jense-van Haarst was daarbij aanwezig.

Bevrijding 79 jaar geleden