Mountainbikepark Wittebrugstraat eind dit jaar klaar

Hulst is fietsgemeente bij uitstek. Daarom faciliteren we het fietsen en wielrennen op meerdere manieren. Een mountainbikepark is zo’n initiatief. Het park komt aan de Wittebrugstraat in Hulst. Het is voor het eind van het jaar klaar.

Het plan
In het park komt een parcours met hindernissen voor mountainbikers. Het is voor iedereen toegankelijk. Het park komt – naast de hockeyvelden - aan de Wittebrugstraat in Hulst.

Voorbereidingen
Voor de aanleg was aanpassing van het bestemmingsplan nodig. Het ontwerp daarvan lag vanaf 23 november 2023 tot en met 3 januari 2024 ter inzage. Niemand gaf daarop een reactie. De raadscommissie Ruimte buigt zich nu op dinsdag 5 maart 2024 over het plan. Verwachting is dat de gemeenteraad het op 21 maart 2024 vaststelt.

Aanleg
Om de hoogteverschillen in het park te maken, is grond nodig. Het streven is voor de zomer 2024 te starten met de aanleg. We hopen dat het park eind dit jaar klaar is.