Minder troep op de stoep

We zien het vaak: fietsen her en der geparkeerd, borden op de stoep, rolemmers her en der enzovoorts. Voor mensen met een beperking – zoals slecht ter been of slecht ziend – zijn al die dingen heel hinderlijk. Voor hen is een obstakelvrije route extra belangrijk.

Drempelvrij in Hulst
Stichting Drempelvrij Hulst komt op voor mensen met een beperking in Oost-Zeeuws-Vlaanderen. Zij geven informatie en advies aan gemeenten en inwoners. Als gemeente werken we samen met deze stichting aan de verbetering van de openbare ruimte. We kijken naar de positie en hoeveelheid paaltjes, vuilnisbakken en andere objecten op de stoep.
Maar ook u kunt helpen! Kijk bijvoorbeeld waar u uw fiets parkeert en haal uw rolemmer zo snel mogelijk van de stoep als die is geleegd. Ook als ondernemer kunt u helpen. Kijk goed waar u dingen uitstalt. Zo zorgen we samen voor een veilige route voor iedereen.