Hulst verwacht nieuwe pagadder

Hulst verwacht een nieuwe Pagadder. Deze jonge Spaanse dame duikt op vrijdag 26 januari 2024 op in onze vestingstad. Burgemeester Ilona Jense-van Haarst verwacht haar om 16.00 uur op de Grote Markt in Hulst.

Een Pagadder met een bijzondere taak
De nieuweling onder de Pagadders is een vrolijk type. Ze tovert bij iedereen een lach op het gezicht. In het opbeuren van mensen is ze een kei. Volgens haar is er niet veel nodig om de wereld een stukje mooier te maken.
Daarom gaat de burgemeester haar een belangrijke taak geven. Deze Pagadder gaat op zoek naar mensen die iets bijzonders doen voor onze gemeente en daarvoor een compliment verdienen. Die mensen krijgen van haar een pluim!

Onthulling
De onthulling van de nieuwe Pagadder is op vrijdag 26 januari 2024. Dat gebeurt om 16.00 uur op de Grote Markt in Hulst. Ook maken we die middag haar naam bekend.

Blijken van waardering en trots
Met de komst van deze nieuwe Pagadder passen we de manier waarop de gemeente waardering en trots toont aan inwoners aan. Alle verschillende vormen zetten we op een rijtje.
Wat ongewijzigd blijft, zijn: Ereburgerschap, Erepenning, Koninklijke onderscheidingen, Brandweeronderscheidingen, Mantelzorgcompliment en Cultuurprijs.
We schaffen af: Levensredders, Pelgrimstas en Trots op-taarten.

De pluim van de nieuwe Pagadder is voor mensen die:
- een leven redde door snel en goed handelen;
- iets bijzonders deden of een opmerkelijke prestatie leverden.

Cultuur en sportprestaties zijn daarbij uitgesloten. Daarvoor zijn speciale prijzen: De Cultuurprijs en de Sportprijs. Die laatste is nieuw. Die gaan we op eenzelfde wijze als de Cultuurprijs vormgeven. Een publieksprijs dus.

Uitreiking van de pluim van de nieuwe Pagadder gebeurt altijd op of zo kort mogelijk na het ‘moment’. Beslissing over de toekenning van deze blijk van waardering ligt bij de burgemeester.
Hoe die pluim er uit ziet? Dat zien we ook op vrijdag 26 januari!