Je bent niet in je 'eendje'

Helaas ook in onze gemeente zijn er mensen die zich eenzaam voelen. En dat zijn er meer dan we mogelijk vermoeden. Er zijn verschillende oorzaken/redenen waardoor iemand zich eenzaam voelt. Eenzaamheid lossen we niet op. Maar samen iets betekenen voor anderen? Dan kan wel!

Actie niet in je ‘eendje’
In de maand oktober voeren we - samen met Stichting Hulst voor Elkaar – actie. Die actie heet: Je bent niet in je ‘eendje’. Met deze actie roepen we iedereen op om meer naar elkaar om te zien.
Het eendje met kaartje geeft u aan iemand waarvan u vermoedt dat deze persoon eenzaam is. Schrijf een persoonlijke boodschap op het kaartje. Op deze manier open je ruimte voor een gesprek over eenzaamheid.

Eendjes ophalen
De eendjes met kaartjes liggen op verschillende plaatsen in onze gemeente. Zo zijn ze bijvoorbeeld in Hulst op te halen in Den Dullaert, De Lieve en de gemeentewinkel. In Vogelwaarde vindt u ze in het dorpscentrum; en in Kloosterzande in De Binnendéur.

Meer informatie
Meer lezen over samen tegen eenzaamheid? Kijk op https://www.hulstvoorelkaar.nl/voorelkaar/eenzaamheid