Mantelzorgers in het zonnetje - meld ze aan!

Vrijdag 10 november 2023 is de landelijke Dag van de Mantelzorg. De gemeente Hulst zet de mantelzorgers die dag in het zonnetje met een attentie. Stichting Hulst voor Elkaar zorgt er - samen met een grote groep vrijwilligers - voor dat de mantelzorgers het presentje thuis ontvangen.

In Nederland zijn 750.000 mantelzorgers die meer dan acht uur per week voor iemand zorgen (en langer dan drie maanden). Vaak combineren zij dat met een betaalde baan. In de gemeente Hulst zijn naar schatting 3.600 mantelzorgers actief. Daarvan zijn er ongeveer 800 bekend bij de gemeente. Mantelzorgers doen waardevol werk. Ze zijn onbetaalbaar.

Zoveel mogelijk mantelzorgers in het zonnetje op 10 november, dat is het doel. Kent u een mantelzorger die dat verdient? Geef zijn of haar naam door via info@hulstvoorelkaar.nl of op tel (0114) 68 47 00. Aanmelden kan tot en met 1 november 2023. Vermeld daarbij naam, adres en eventueel e-mailadres.