Extra plaatsen voor woonwagens

In onze gemeente zijn op dit moment 54 plaatsen voor woonwagens. Er is behoefte aan extra plaatsen. Er is een wachtlijst. Daarom besloten we extra plaatsen aan te leggen. Die komen in Sint Jansteen, Clinge en Hulst.

Locatie extra plaatsen
Er is vraag naar plaatsen in Clinge, Sint Jansteen en Hulst. Daarom breiden we daar de drie bestaande woonwagencentra uit. In totaal maken we zes extra standplaatsen. Er komen twee plaatsen bij aan het Woestijneplein in Clinge, twee aan Tragel in Sint Jansteen en twee aan de Kamillestraat in Hulst.
In Clinge komen de extra plaatsen aan de zijde van de Tiberghienweg. In Sint Jansteen komen ze aan de zijde van Tosca. De extra plaatsen in Hulst komen aan de Kamillestraat – zijde Hoefblad.

Proces
De grond waar de nieuwe woonwagenplaatsen komen is gemeente-eigendom. Voor de aanleg van de plaatsen is een vergunning nodig. Die vragen we voor de zomer 2024 aan. Tegen deze vergunning is bezwaar mogelijk. We publiceren de vergunning zoals gebruikelijk op www.overheid.nl

Inrichting standplaats
De standplaatsen zijn 20 meter diep en 12 meter breed. Wij leggen bestrating aan en bouwen een berging met de benodigde water- en elektriciteitsaansluitingen. Er komt geen gasaansluiting. Dat is sinds 1 juli 2018 verboden. Wij zorgen niet voor een woonwagen. Deze moet de bewoner zelf aanschaffen.