Aanpak slecht geïsoleerde woningen met 1000 euro korting

Het aanpakken van slecht geïsoleerde woningen is het hardst nodig. Bij deze woningen is een flinke besparing op de energiekosten mogelijk en is veel winst voor het milieu te maken. Dat vindt het gemeentebestuur van Hulst. Daarom krijgen de eigenaren van deze woningen een interessant voorstel: 1000 euro korting op isolatiewerken.

‘Isoleren is echt de eerste stap in het verduurzamen van woningen. Het verlaagt ook de energiekosten en de woningen voelen veel comfortabeler aan.’, aldus wethouder duurzaamheid, Gino Depauw. ‘Daarom zijn we heel enthousiast over deze actie. Die doen we met hulp van het Duurzaam Bouwloket en Zeeuwse isolatiebedrijven.’

Welke woningen komen in aanmerking?
Het gaat om woningen die een slechte isolatie hebben. Dat zijn woningen met een energielabel E, F of G.

Wat houdt de korting in?
We geven deze bewoners een korting van 1000 euro om het dak of de vloer/bodem van de woning te isoleren. Daarmee is isoleren van de woning interessanter dan ooit. Bovenop deze korting is er ook nog de mogelijkheid om gebruik te maken van de landelijke ISDE-subsidieregeling. Daarmee is een groot deel van de isolatiekosten vergoed.

Hoe komt u in aanmerking?
Alle bewoners van een woning met energielabel E, F of G ontvangen deze week van ons een brief. Dat zijn er ruim 4.000. Zij kunnen zich tot 6 augustus 2023 inschrijven via de actiepagina die in de brief vermeld staat.
Zij die denken tot de doelgroep te behoren en geen brief hebben ontvangen, kunnen contact met ons opnemen. Dat kan via info@gemeentehulst.nl – onder vermelding van ‘isolatieaanpak slecht geïsoleerde woningen’.

Wanneer is de uitvoering?
Zeeuwse isolatiebedrijven plaatsen in de tweede helft 2023 de isolatie. De bewoners kunnen dus komende winter genieten van een goed geïsoleerd huis en zo ook flink besparen.