Ondersteuning organisaties & verenigingen bij hoge energiekosten

In 2022 stegen de energiekosten voor velen behoorlijk. Zo ook voor diverse maatschappelijke instellingen en verenigingen in onze gemeente. Dat zorgde bij een deel van hen voor problemen. Het gemeentebestuur wil daarom ondersteunen. Daarvoor is de Regeling Energiecompensatie Maatschappelijke en Culturele organisaties. Die is op 18 april 2023 vastgesteld.

Aanvragen
Er is steun mogelijk voor energiekosten uit de periode van 1 januari tot en met 31 december 2022.
De subsidie is voor non-profitorganisaties met maatschappelijke doelstellingen en zonder
Winstoogmerk. Ze moeten een eigen energiecontract binnen de grenzen van onze gemeente hebben.
Organisaties die in aanmerking komen, ontvangen van ons via de email een aanvraagformulier.

Vragen?
Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op via telefoonnummer 14 0114.