Online verlengen rijbewijs

Uw rijbewijs verlengen? Dat kan vanaf 1 juli 2023 online via de website van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Uw rijbewijs ligt dan na twee werkdagen voor u klaar in onze gemeentewinkel.

Wanneer kan het online?
Online aanvragen is alleen mogelijk als het gaat om het verlengen van uw rijbewijs of bij uitbreiding van de categorieën op uw rijbewijs. Voor het eerst een rijbewijs aanvragen? Dat kan alleen in de gemeentewinkel. We werken op afspraak. Een afspraak kunt u maken op www.gemeentehulst.nl of op telefoonnummer 14 0114.

Wat voor foto is nodig?
Om het rijbewijs online te verlengen, heeft u een pasfoto nodig die is gemaakt bij een erkende fotograaf of fotocabine. Een overzicht van erkende fotografen en fotocabines vindt u op de locatiewijzer op www.rdw.nl.

Hoe werkt het online aanvragen?
U laat eerst een foto maken bij een door de RDW erkende fotograaf of fotocabine. De fotograaf of fotocabine verstuurt de foto digitaal naar de RDW. Daarna kunt u met de DigiD-app met ID-check makkelijk en snel de aanvraag doen via www.rdw.nl/rijbewijsverlengen. Na twee werkdagen ligt het rijbewijs voor u klaar in de gemeentewinkel in Hulst. Voor het ophalen van het rijbewijs is géén afspraak nodig. Komt u daarvoor gewoon langs in de gemeentewinkel.

Openingstijden gemeentewinkel:
Maandag tot en met vrijdag: 9.00 – 12.00 uur en 13.00 – 16.00 uur.
Woensdag: 18.00 – 20.00 uur.