Landelijke compostdag

Zaterdag 23 maart 2024 is het weer landelijke Compostdag. Ook in onze gemeente staat compost die dag centraal.

GFT scheiden goed voor milieu
Iedere volle rolemmer van 140 liter staat gelijk aan zo’n 15 tot 20 kilo compost. Door GFT gescheiden in te zamelen en niet bij het restafval te doen, is verbranden niet nodig. Het verbranden van afval is slecht voor het milieu. Het is ook duurder dan composteren. Het hergebruik van GFT heeft een positief effect op het milieu. Zo houdt compost CO2 vast in de bodem. Daardoor komt het niet vrij in de lucht. Compost helpt dus in de strijd tegen de opwarming van de aarde.

Dankjewel voor het scheiden
Veel inwoners van onze gemeente scheiden hun groente-, fruit- en tuinafval (GFT) goed. Daardoor is het mogelijk er compost van te maken. Dankjewel daarvoor!

Compost gratis ophalen
Compost is bijvoorbeeld bruikbaar om de bodem van onze tuin te verbeteren. De lente is een prima moment om dat te doen!
Bij de Milieustraat in Hulst – aan de Afrikaweg 6 – is compost altijd gratis op te halen. Neem wel een grote zak, kuip of karretje mee om de compost in te doen.
Op zaterdag 23 maart 2024 helpen we u graag een handje bij het ophalen van de compost in de milieustraat.